Jumaat, 5 Disember 2014

Info Vitamin E

Vitamin E juga terkenal dengan Vitamin Cinta. Apa kelebihan Vitamin E sampai orang panggil vitamin cinta ni?? Hehe

Menurut kajian, badan kita memerlukan 400IU Vitamin E. Mana nak dapat Vitamin E dengan jumlah tu? Jawapannya adalah daripada 1 kilogram gandum, 500ml minyak safflower, 8 kilogram bayam dan 500g badam. Haaa,boleh ke nak telan semua tu? Haha

Ok sekarang semua mudah. Tak perlu la nak makan 1 kilogram gandum bagai kan. Cuma perlu ambil sebiji Vitamin E Complex daripada Shaklee setiap hari untuk melengkapkan keperluan Vitamin E.

Vitamin E Shaklee setakat ini adalah Vitamin E paling lengkap berada dipasaran. Ia diperbuat daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dengan Vitamin E. Ia mengandungi Vitamin E (d-alfa tocopherol) yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis Vitamin E (alpha,beta, gamma dan delta).  Satu info yang paling penting adalah Vitamin E Shaklee dilengkapi dengan 10mcg selenium. Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium. Pengambilan Vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapatkan kesan yang optimum. Kebanyakan Vitamin E dipasaran tanpa selenium. Jadi perlu bijak memilih.

Vitamin E Complex Shaklee juga mempunyai tambahan Grape Seed Extract yang 20 kali lebih berkuasa dari Vitamin E dan 50 kali lebih berkuasa dari Vitamin C. Dalam erti kata lain, minyak biji anggur ini sangat berkesan dalam mengatasi masalah kanser dan amat baik untuk awet muda. Yang paling best, Vitamin E Shaklee bebas daripada perasa, pewarna dan pemanis tiruan.

Anda yang dah baca informasi tentang Vitamin E pasti akan jatuh cinta!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan