Isnin, 19 Mei 2014

Penyakit PCOS ganggu kesuburan??

PCOS?? Mesti ada antara anda yang baru pertama kali dengar kan..meh saya nak bagitau PCOS ini adalah singkatan kepada Polycystic ovary syndrome. Dengan bahasa mudahnya adalah berlaku bila hormon wanita tidak stabil. Ia akan mengganggu perjalanan period anda.

Simptom yang membawa kepada masalah PCOS ialah ;

• Obesiti
• Kemandulan
• Kolestrol tinggi
• Kencing manis
• Ketumbuhan bulu berlebihan seperti lelaki
• Kitaran haid tidak teratur ( jika datang,kuantiti banyak dan lama )

Masalah ini perlu diambil berat ye uolss kerana penghidap PCOS turut mengalami risiko sukar hamil. Prosesnya berlaku apabila folikel kecil berkembang dan matang dalam kilang telur. Ovulasi akan berlaku dan ia kan dilepaskan ke saluran peranakan. Hormon yang tidak seimbang akan menjejaskan proses ini dan menghalang ovulasi daripada berlaku.Kitaran haid akan terganggu dan menyekat proses untuk hamil.

Jom kita lihat Cadangan  dari saya untuk anda yang mengalami masalah PCOS ini :

GLA - Untuk menstabilkan hormon serta mengawal kitaran haid. GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon wanita dan memperbaiki simptom seperti kesakitan haid, mood swing, retensi air dan sakit payudara.

ALFALFA – Berfungsi sebagai detoks untuk menyingkir segala kotoran dalam tubuh, mengatasi masalah keputihan wanita dan bertindak sebagai seperti kacip Fatimah untuk mengetatkan kembali  tempat intim wanita.

OMEGA GUARD – PCOS menyebabkan peningkatan berat badan pesakit, dengan pengambilan Omega Guard dapat membantu mengurangkan dan mengawal berat badan seseorang. Pertambahan berat badan juga turut menyumbang kepada masalah sukar hamil.

Kita hanya berusaha berikhtiar untuk mengatasi masalah yang dialami.Selebihnya kita Berdoa dan berserah  kepadaNYA..Insya Allah..Gaya hidup sihatjuga perlu dititik berat kan..

# Cadangan PCOS
#SUMBER Rapi

FIZA | 0179748731
Pengedar Sah Shaklee

Tiada ulasan:

Catat Ulasan